12 Kasım 2013 Salı



                         ATAM SEN RAHAT UYU




     Bu Derbi yazısında futbol konuşmadan önce önemli bir noktaya değinmek gerek bence.

     Fenerbahçe - Galatasaray maçları yıllardan beridir olaylarıyla, kırmızı kartlarıyla, kavgalarıyla gündeme gelen, futbol dışında her şeyin gündemde olduğu bir sosyal vaka halinde seyir etmekteydi. Bu seneki ilk derbide de futbol yoktu fakat Gökhan Gönül'ün söylediği gibi MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ün 'Ölümsüzlük' yıldönümüne yakışır şekilde kavgasız, gürültüsüz, küfürsüz ve saygı çerçevesinde gerçekleşti. Bu o kadar önemli bir şey ki, bu kıvılcımı yakan tüm futbolcuları ve Fenerbahçe taraftarını can-ı gönülden kutluyorum. Atamızı da buradan rahmetle anıyorum.






     Maça gelirsek daha önceki yazılarımda yazdığım gibi Galatasaray'ın kadro derinliği yok. Türk kalitesi çok düşük. Burak, Selçuk, Hamit ve Semih dışında Galatasaray'da forma giyen Türk oyuncular ancak Anadolu takımlarında oynayacak kapasitedeler ya da kapasitelerini kullanmıyorlar. Bunun üzerine Muslera ve Sneijder 'in yokluğu, Sol Bek sıkıntısı ve Galatasaraylı futbolcuların isteksizliği bu maçı Galatasaray'ın kazanmasına imkan tanımıyordu zaten. Mancini'ye yüklenenler için hayat ne kadar güzel değil mi ? :) Bu kadroyu Mancini sezon başında burada olsaydı böyle mi kurardı acaba ? Bu futbolcularla Fatih Terim'in özel bir ilişkisi vardı. Bir şekilde oynatıyordu. Çok kez gördük örneklerini. Ama batı mantalitesinde sistemi olan bir taktisyen için çok zor bir durum.  Eminim ki Mancini çok kez "bu nasıl bir kadro mühendisliği ?" diye yakınıyordur. 
   

      Fenerbahçe'yi çok yakından takip etmiyorum fakat Fenerbahçe akıllı bir futbol oynadı. Bir kere her zamanki gibi Kadıköy'de çok daha istekliydiler. Göze hoş gelen bir şey yapmadılar belki ama Galatasaray'a maç boyu sadece 1 kez pozisyon verdiler. Drogba silahını da Egemen başarılı bir şekilde engelleyince, yukarıda yazdığım sebepler de eklenince, Fenerbahçe de bulduğu penaltıyı ve pozisyonları gole çevirip 3 puanı aldı. Tebrik ediyorum.

      Puan farkı şimdi 9. Evet bu puan farkı kapanır fakat ben Galatasaray için bu sene 2.liğin daha gerçekçi bir hedef olduğunu düşünüyorum. Fenerbahçe'nin şampiyonluğa şu an en yakın aday olduğu düşünülürse, Avrupa'daki cezası dolayısıyla 2.nin Şampiyonlar Ligi'ne direkt gideceğini de hesaba katarsak bu hedef daha mantıklı gözüküyor. Çünkü Galatasaray'ın sene başında geçirdiği, hatta hala geçirmekte olduğu kriz kolay atlatılacak gibi değil. Ayrıca kimse farkında değil ama itinayla hazırlanan bir Kasımpaşa projesi var. Sessiz sedasız sene sonu şampiyon olmuş olurlarsa zerre kadar şaşırmam. Benden söylemesi. 



              Yine görüşmek dileğiyle.


              Futbolla Kalın.

     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder