" ALLAH'IM GOOOOOL ! "
Herkese selamlar,
Ercan Taner Usta'nın ilahi haykırışıyla girdik. O kadar konuşulacak şey var ki.. Son yazımda Galatasaray'ın girdiği darboğazdan çıkmasının zor olduğuna değinmiştim. Hala da aynı fikirdeyim. Fakat bir takım ancak bu kadar tarihi bir galibiyet alırsa bazı şeylerin temelini atabilir.
Ercan Taner Usta'nın ilahi haykırışıyla girdik. O kadar konuşulacak şey var ki.. Son yazımda Galatasaray'ın girdiği darboğazdan çıkmasının zor olduğuna değinmiştim. Hala da aynı fikirdeyim. Fakat bir takım ancak bu kadar tarihi bir galibiyet alırsa bazı şeylerin temelini atabilir.
Galatasaray'ın çok fazla eksiği var ; sol bek, sağ açık, sol açık, stoper..
Fakat Mancini denen bir adam geldi ve devrim niteliğinde bir kararla bu takımın oynayabileceği en optimum sistemi buldu. Diziliş olarak 3-1-4-2. Mantalite olarak ise realist. Önce savunmamızı oturtalım, hücum gücümüz iyi. Nasıl olsa atarız. Türkiye gibi bir ülkede realistlik ne kadar kabul görür. Orası şüpheli. Maç bittiğinde bile ; "Real ve Juve bizden daha iyi takım." gerçeğini çat diye yüzümüze vurabilen bir adam bu Mancini. Ama bildiğim bir şey var. Realist olmadan bir şeyler kazanabilirsiniz. Ama özellikle uluslararası arenada gerçekleri bilip ona göre hareket etmeniz gerekir. Mancini şu anda Galatasaray'a bunu aşılamaya çalışıyor.
Öncelikle maçın salı gecesi ertelenme sebebi konusunda bazı yanılgılar var. Maçın tatil edilme sebebi kar yağması ve sahanın kapanması gibi sebepler değildi. Dolu yağışının futbolcuların sağlığını tehdit eder sertlikte ve yoğunlukta olmasıydı. O yüzden hakem tekrar kontrol etmeye geldiğinde dışarı çıktığı an geri dönüp tatil etme kararını verdi. Çatının kapanması, alttan ısıtma spekülasyonlarıyla ilgili açıklamaları kulüp yöneticileri defalarca yaptı. Stadı yapan kurum ve "emir verenler" bana anlatmasın, " Bu stadı biz yaptık !" demek kolay. Evet yaptınız, öngörülenin 2 katı maliyetine ve yanlış mimariyle.. Şimdi bir de " Çatı nerede ?" deniyor. Pişkinlik böyle bir şey. Bu konular bizim işimiz değil gerçi biz futbolumuza dönelim.
Dünkü maç için, teknik taktik konuşmak tabi ki çok anlamsız. O zeminde ancak akıllı ve uzun topla oynayabilirdiniz. Maç boyunca bunu deneyen Galatasaray 85. dakikada karşılığını aldı. Tek kayda değer taktiksel veri, Muslera'nın geri dönmüş olması ve defansın kendine güvenle oynamasıydı. Ama en ilginç olay Juve teknik direktörü Conte'nin oyuncularının bu şartlara uyum sağlayamadığını söylemesiydi. Vidal, Marchisio ve Pogba gibi dünyanın en önemli mücadele karakterli orta saha oyuncularından bazıları kadronuzdaysa, bu oyuncular şartlara uyum sağlayamadı diyemezsiniz. Tahminim, Conte 3 senedir Juve ile İtalya dışında kayda değer bir başarı kazanamamanın baskısını hissetmeye başladı. Sneijder'in yerlerde sürünüp toplar kaptığı yerde, Vidal ayakta bile kalamıyorsa bu sizin kabahatinizdir. Sadece sahanın değil.
Galatasaraylı oyuncular ise Fatih Terim'in ayrılmasından beri başlayan medya baskısı ve üzerine gelen başarısız sonuçlardan o kadar sıkılmış olacak ki, dün hepsi inanılmaz bir mücadele örneği sergilediler. Hepsi o kadar koştu ki, o kadar top kaptılar, o kadar pozisyon vermediler ki, maç 0-0 bitip Uefa Avrupa Ligi'ne bile gidilse taraftar alkışlayacaktı. Ama herkesin içi bir buruk olacaktı. Ve 85. dakikada Wesley Sneijder neden bu kadar önemli oyuncu olduğunu gösterdi. Galatasaray, Şampiyonlar Ligi'nde Real Madrid ve Juventus'un olduğu grupta Juventus'u altına alıp üst tura çıktı. Bu bir milattır.
Şimdi Galatasaray biraz olsun rahatladı, oyuncların güveni kendine geldi ve en önemlisi zaman kazandı. Mancini şimdi çok daha rahat çalışacak, oyuncular çok daha rahat sahaya çıkacak ve bu Galatasaray'ın aradığı itiş gücü olabilir.
Sözün kısası, Galatasaray kendini iyi hissettiği ait olduğu yerde şimdi en az 2 maç daha oynayacak. Hem de dünyanın yine en iyi takımlarından biriyle. Bu bir Galatasaraylı için mükemmel bir histir. Çünkü Galatasaraylılığın amacı yurtdışında nefer olmaktır.
Son eklemem, umarım Arena'nın zemini Galatasaray'a uzun vadede problem yaratmaz. Hemen gerekli önlemlerin alınması lazım. Herhalde bir şeyler düşünülüyordur.
Yine görüşmek dileğiyle,
Futbolla kalın.
.jpg)